مبلمان

مبل راحتی پارچه ای بخرم یا چرمی؟

مبل راحتی پارچه ای

مبل راحتی از مهم ترین آیتم هایی است که در دکوراسیون های امروزی دیده می شود. در خانه همه ما حتما یک دست از مدل های متنوع مبل راحتی دیده می شود به همین دلیل نیز کسب اطلاعات درباره آن اهمیت دارد. البته امروزه تنوع این سبک مبل در بازار به مراتب زیاد است و البته برای انتخاب آن نیز باید آیتم های متفاوتی را درنظربگیرید. از مهم ترین مواردی که برای انتخاب مبل راحتی بررسی می شود، نوع رویه به کاررفته در این محصول می باشد. این نوع مبل راحتی به دو صورت مبل راحتی پارچه ای و مبل راحتی چرم عرضه می شود که انتخاب آن برای مشتری سخت است. اگر شما نیز دچار تردید هستید که کدام یک از انواع پارچه ای یا چرم را انتخاب کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مبل راحتی پارچه ای

مبل راحتی پارچه ای یا چرم ؟ کدام یک مناسب تر است؟

اگربه دنبال پاسخ این سوال هستید باید بدانید که به هیچ عنوان نمی توانیم یک پاسخ واحد به این سوال بدهیم. مبل راحتی پارچه ای و چرم هریک ویژگی هایی دارند که بهتراست مشتری قبل از خرید درباره آنها اطلاعات داشته باشد. سپس می تواند براساس این ویژگی ها و نیازهای خود بهترین روکش را برای مبلمان راحتی انتخاب کند. بسیاری از افراد تصور می کنند که مبلمان پارچه ای برای استفاده روزمره انتخاب مناسب تری هستند و درواقع راحت ترند. اما این موضوع می تواند از نظر برخی دیگر متفاوت باشند و هنگام استفاده از مبلمان پارچه ای احساس بهتری داشته باشند. به همین دلیل نیز نمی توانیم یک گزینه واحد را به شما پیشنهاد کنیم، شما می توانید با اطلاع از ویژگی های هردوی این متریال برای انتخاب آنها تصمیم بگیرید.

مبل پارچه ای

مبل راحتی پارچه ای یکی از انواع مبلمان موجود در بازار است که تولیدکنندگان از پارچه های متنوعی برای  ساخت آن استفاده می کنند. ازجمله این پارچه ها می توان به پارچه های الیاف طبیعی مثل پشم، کتان و یا ابریشم اشاره کرد. البته امروزه مبلمان با روکش الیاف مصنوعی نیز در بازار کم نیستند و ازجمله آنها می توان به آکریلیک، نایلون و پلی استر اشاره کرد. پارچه هایی با الیاف مصنوعی نسبت به مدل های الیاف طبیعی مقاومت بالاتری دارند.

مبل راحتی پارچه ای

مزایای مبل راحتی پارچه ای

برای اینکه بتوانید بهتر درباره خرید مبل راحتی پارچه ای تصمیم بگیرید، بهتراست از مزایای این روکش اطلاع داشته باشید. درادامه به بررسی این مزایا می پردازیم:

راحتی

راحتی مبلمان با روکش پارچه ای بسته به نوع پارچه به کاررفته در آن دارد. اما به دلیل گرم و نرم بودن پارچه می توان تاحدودی گفت نسبت به روکش های چرمی احساس راحتی بیشتری به افراد می دهد. دقت داشته باشید پارچه چرم در زمستان ها سرد و در تابستان ها بیش ازاندازه گرم می شود به همین دلیل نیز شاید خیلی با استفاده از آن راحت نباشید.

مقاومت

در نگاه اول شاید تصور کنید که بین مبل راحتی پارچه ای و مبل چرمی مدل های چرمی مقاومت بیشتری دارند، اما این تصور اشتباه است. البته باید بدانید که مقاومت مبل پارچه ای نیز بسته به نوع پارچه به کاررفته در آن دارد با این وجود اگر روکش های مقاوم در برابر لکه را انتخاب کنید نهایت رضایت را از آن خواهیدداشت. از دیگر مزایایی که مبلمان پارچه ای دارند این است که مثل مدل های چرمی خط وخش نمی افتد و ظاهر خود را حفظ می کنند. پس می توان گفت به مرورزمان و در اثر استفاده زیاد مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

رنگ و طرح مناسب

مبل راحتی پارچه ای با تنوع بالایی در بازار یافت می شود که رنگ و طرح به کاررفته در آن نیز متفاوت است. این تنوع بالا به شما این امکان را می دهد تا به راحتی گزینه ای را مطابق با دکوراسیون محیط انتخاب کنید.

قیمت

قیمت مبل راحتی پارچه ای به نسبت مبلمان چرمی بسیارپایین تر است. پس درواقع می توانید به راحتی از بین مدل های متنوع رنگ و طرح دلخواهتان را انتخاب کنید و البته هزینه کمتری را نیز برای خرید آن صرف کنید.

معایب مبل راحتی پارچه ای

در مقابل مزایایی که این گونه از مبلمان داشتند بهتراست درباره معایب آن نیز اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را رقم بزنید.معایب این نوع روکش عبارتند از:

وجود مواد حساسیت زا

این احتمال وجود دارد که پارچه به کاررفته در مبل برای افراد ایجاد حساسیت کند. اگرچه این احتمال بسیارکم است اما نباید آن را نادیده گرفت. با انتخاب پارچه های باکیفیت برای مبلمان پارچه ای می توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

روش تمیزکردن خاص

برخی از انواع مبل راحتی پارچه ای موجود در بازار برای تمیزکردن به یک شوینده خاص نیاز دارند و برخی دیگر نیز در صورت کثیف شدن به این راحتی ها تمیز نمی شوند. به همین دلیل نیز اگر قصد انتخاب این مدل از روکش ها را دارید نیز حتما درباره نحوه تمیزکردن آن از فروشنده سوال بپرسید.

مبل راحتی چرمی

مبل راحتی با روکش چرم طبیعی از جذاب ترین مدل های موجود در بازار است که به هیچ عنوان از مد نمی رود. درواقع با خرید این مبلمان خیالتان راحت است که می توانید سالیان سال از آن در دکوراسیون خود استفاده کنید. اگر دکوراسیون مدرن دارید، مبل راحتی روکش چرمی از بهترین گزینه هایی است که می توانید برای منزلتان انتخاب کنید.

مبل راحتی چرم

مزایا مبل راحتی چرمی

خرید مبل راحتی با روکش چرمی مزایای خاص خود را دارد که بهتراست با آنها آشنایی داشته باشید:

خرید مبلمان منزل

ضدآلرژی

اگر پوست حساسی دارید روکش های چرمی بهترین انتخاب برای شما خواهدبود زیرا از بروز حساسیت های احتمالی جلوگیری می کند.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری مبل راحتی چرمی نسبت به مدل های پارچه ای بسیارزیباتر است و می تواند جلوه خاصی را به منزل شما بدهد. اگر می خواهید یک دکوراسیون خاص و شیک داشته باشید، روکش های چرمی انتخاب مناسب تری برای شما خواهندبود.

تمیزکردن آسان

برای تمیزکردن مبل راحتی چرمی هیچ مشکلی نخواهیدداشت و تنها می توانید با کمک یک دستمال نم دار به راحتی روی آن را تمیز کنید. البته درست است که تمیزکردن این مبلمان راحت است اما باید همیشه آن را تمیز نگه دارید زیرا لکه ها به خوبی روی چرم خود را نشان می دهند.

معایب مبل راحتی چرمی

در مقابل مزایایی که این روکش ها دارند، معایبی را نیز دارا هستند. درادامه به بررسی معایب روکش های چرمی می پردازیم:

احتمال ایجاد خراش روی روکش

یکی از مهم ترین مشکلاتی که روکش های چرمی دارند، احتمال ایجاد خراش روی سطح روکش به مرورزمان می باشد. این خراش ها می تواند ظاهر مبلمان چرمی را به کلی خراب کند به همین دلیل نیز باید موردتوجه قرارگیرد و البته برای استفاده از آنها نیز احتیاط کرد.

قیمت بالا

مبل راحتی چرمی نسبت به مبل راحتی پارچه ای قیمت بالاتری دارند پس باید بودجه بیشتری را نیز برای خرید آنها بگذارید.

با بررسی مزایا و معایبی که از این روکش ها بیان شد، شما می توانید با درنظرگرفتن نیازهایتان هریک را انتخاب کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *