مبلمان

از مبلمان چوبی چه می دانید؟

مبلمان چوبی

مبلمان چوبی یکی از انواع سبک مبلمان موجود در بازار است که حس طبیعت و تازگی را به دکوراسیون شما می دهد. این مبلمان ویژگی خاصی دارد که آن را از سایر مبلمان موجود در بازار متمایز می کند. در ساختار این مبلمان از چوب های متنوعی استفاده می شود که هریک ویژگی های خاصی دارند. اگر به دنبال خرید مبلمان چوبی هستید، بهتراست اطلاعات بیشتری را درباره این سبک از مبلمان داشته باشید. در ادامه بیشتر درباره مبلمان چوبی صحبت خواهیم کرد.

در ساخت مبلمان چوبی از چه چوب هایی استفاده می شود؟

جنس چوب به کاررفته در مبلمان چوبی متفاوت است که درادامه به بررسی هریک از انواع این چوب و ویژگی های آن می پردازیم:

چوب روسی :  رنگ این نوع چوب سفید است و البته هر چوب دیگری که رنگ سفیدی دارد و از آن در صنعت مبلمان استفاده می شود نیز با همین نام شناخته می شوند.

چوب توسکا : چوب توسکا جز سبک ترین انواع چوبی است که در ساختار مبل استفاده می شود. رنگ پذیری این نوع چوب بالاست به همین دلیل نیز یک انتخاب خوب برای مبلمان چوبی به شمارمی رود. با تمامی ویژگی های خوب این چوب باید بدانید توسکا دوام چندانی ندارد به همین دلیل نمی توان به عنوان یک انتخاب همیشگی از آن یادکرد.

چوب راش: یکی از معروف ترین انواع چوب به کاررفته در مبلمان چوبی ، راش است. مقاومت این نوع چوب بالاست به همین دلیل نیز بهترین انتخاب برای ساخت مبلمان به شمار می رود.

چوب افرا: اگر به دنبال خرید مبلمان کلاسیک هستید، باید بدانید چوب افرا از بهترین چوب هایی است که در ساخت این مبل از آن استفاده می شود.

چوب چنار : چوب چنار نسبت به سایر چوب ها رنگ روشنتری دارد به همین دلیل نیز در ساخت انواع صندلی چوبی از این چوب استفاده می شود.

چوب گردو: یکی دیگر از انواع معروف ترین چوب در ساخت مبلمان چوبی ، چوب گردو است. از چوب گردو به دلیل مقاومت بالا در ساخت انواع محصولات چوبی استفاده می شود.

شما می توانید برای خرید مبلمان چوبی هریک از انواع این نوع چوب را انتخاب کنید.

بررسی ویژگی های مبلمان چوبی

مبلمان چوبی دارای ویژگی های خاصی است که آن را از سایر سبک مبلمان موجود در بازار متمایز می کند. به همین دلیل نیز بهتراست قبل از خرید با ویژگی های مبلمان چوبی آشنایی داشته باشید.

استحکام و دوام

از مهم ترین ویژگی های مبلمان چوبی دوام و استحکام آنهاست. دقت داشته باشید چوب نسبت به سایر متریال موجود در بازار مقاومت بالایی دارد به همین دلیل نیز اگر به دنبال گزینه ای برای استفاده طولانی مدت هستید، این سبک مبلمان انتخاب خوبی برای شما خواهدبود. درست است که چوب طول عمر بالایی دارد اما باید به خوبی از آن مراقبت کنید تا بتوانید در درازمدت بدون مشکل از این مبلمان استفاده کنید.

تنوع بالا

چوب به کاررفته در مبلمان دارای رنگ و شکل های متنوعی است که شما می توانید بسته به سلیقه خود هریک از این مدل های متنوع را انتخاب کنید.

مبلمان چوبی

تطبیق پذیری

چوب در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل نیز چه دکوراسیون مدرن داشته باشید چه کلاسیک می توانید از مبلمان چوبی استفاده کنید. درواقع می توان گفت مبل چوبی با هر دکوراسیون و سبکی قابل تطبیق است به همین دلیل نیز برای به کاربردن آن در محیط های مختلف محدودیتی نخواهیدداشت.

ورود حس تازگی و طبیعت به خانه

چوب از دل طبیعت می آید به همین دلیل نیز قراردادن آیتم های چوبی در دکوراسیون حس طراوت و تازگی طبیعت را به محیط می دهد. پس اگر شما مبلمان چوبی را برای دکوراسیون خود انتخاب کنید، حس خوبی را نسبت به دکوراسیون اطرافتان خواهیدداشت.

تمامی این موارد سبب می شود تا مبلمان با متریال چوب یکی از بهترین گزینه ها برای دکوراسیون های امروزی باشد. البته از آنجایی که در ساختار آن از چوب زیادی استفاده می شود نیز نگران از مدرفتن آنها هم نخواهیدبود و می توانید سالیان سال از آن در دکوراسیون کمک بگیرید.

راهنمای خرید مبلمان چوبی

برای یک مبلمان چوبی بخرید و البته مدت زمان زیادی نیز با خیال راحت از این سبک مبلمان استفاده کنید، نیاز است اطلاعاتی را درباره خرید آنها داشته باشید. در ادامه نکاتی که برای خرید این سبک مبل به شما کمک می کند را بررسی می کنیم.

نوع چوب

از اولین مواردی که لازم است برای خرید مبل چوبی بررسی شود، نوع چوب به کاررفته در آن است. در ابتدای مطلب تمامی چوب هایی که در ساختار این نوع مبلمان به کارمی رود را بررسی کردیم پس شما می توانید نسبت به ویژگی هریک از آنها برای خرید مبل با متریال چوب اقدام کنید.

مبلمان چوبی

منبت کاری

در ساختار برخی از انواع مبلمان چوبی موجود در بازار منبت کاری انجام می شود که تغییرات بسیارزیادی را در ظاهر آنها ایجاد می کند. برای خرید یک مبل باکیفیت باید این منبت کاری را به خوبی بررسی کرده و از کیفیت آنها مطمئن شوید. منبت کاری روی مبل باید کاملا قرینه، ظریف و یکدست باشند تا ظاهر خوبی را به مبلمان بدهند.

تشک و رویه مبل

در ساختار رویه مبل چوبی از دو نوع متریال فوم و اسفنج استفاده می شود که بهتراست از ویژگی های آنان اطلاع داشته باشید. به صورت کلی باید بدانید فوم جز بهترین متریال است که در دو نوع سرد و گرم به بازار عرضه می شود. از بین این دو مدل فوم سرد گزینه مناسب تری است و دوام خوبی دارد.

کلاف مبل

کلاف مبل جز اساسی ترین بخش های آن است که باید استحکام مناسبی داشته باشد و وزن های بالا را به خوبی تحمل کند. برای اطمینان از کیفیت کلاف مبل نیز کافیست روی آن بنشینید. اگر صدای جیرجیر شنیدید به کیفیت کلاف مبل شک کنید و دیگر سبک مبلمان را امتحان کنید.

با بررسی مواردی که در بخش بالا بیان شد، می توانید بهترین مبلمان چوبی را انتخاب کنید. ما در هومینه مدل های متنوعی از جدیدترین مبلمان بازار را عرضه می کنیم که شما می توانید به راحتی مدل باب میل تان را از میان آنها برگزینید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *