مبلمان

مبلمان چه رنگی بخریم که از مد نیفتد؟

امروزه مبلمان جز اصلی ترین آیتم های هر دکوراسیونی محسوب می شود که بیشترین تاثیر را روی محیط اطراف خود دارد. پس باید برای انتخاب رنگ مبلمان وسواس خاصی داشته باشید زیرا به شدت دکوراسیون را تحت تاثیر قرارمی دهد. با بالا رفتن قیمت مبلمان شاید تعویض آنها برای همه امکان پذیر نباشد به همین دلیل نیز بهتراست همین ابتدا به دنبال انتخاب رنگی باشید که تا مدت ها از مد نرود. در این مطلب سعی می کنیم اطلاعاتی که برای انتخاب رنگ مبلمان نیاز دارید را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

چه رنگ مبلمانی همیشه ترند هستند؟

بسیاری از افراد هنگام انتخاب رنگ مبلمان، از رنگ سال پیروی می کنند. این اقدام را ما به شدت رد می کنیم زیرا رنگ سال معمولا خاص است و معمولا تنها در یک دوره خاص طرفدار دارد.اگر این رنگ را به عنوان بیس اصلی دکوراسیون خود انتخاب کنید مسلما پس از مدت کوتاهی پشیمان می شوید و تصمیم به تعویض آن می گیرید. البته که تعویض مبلمان برای شما هزینه های زیادی را در پی خواهدداشت. به همین دلیل به هیچ عنوان از رنگ سال به عنوان رنگ مبلمان خود استفاده نکنید. درادامه رنگ مبلمان مناسب که قدیمی نمی شوند را به شما معرفی می کنیم.

رنگ سفید

از جذاب ترین رنگ هایی که شما می توانید در دکوراسیون خود به کاربرید بدون اینکه نگران از مدرفتن آن باشید، رنگ سفید است. پس می توانید رنگ مبلمان را نیز سفید انتخاب کنید که خود نیز به راحتی با رنگ های دیگر ست می شود. البته دقت داشته باشید این رنگ به سرعت کثیف می شود به همین دلیل نیز دائما باید از آن مراقبت کنید.

رنگ مبلمان

اگر محیط پذیرایی و نشیمن شما کوچک است، سفید از بهترین رنگ هایی است که می توانید در این محیط استفاده کنید. رنگ های روشن می تواند سبب بزرگترنشان داده شدن محیط اطراف شود.

خاکستری

خاکستری نیز از دیگر رنگ های خنثی به شمار می رود که به هیچ عنوان از مد نمی رود. شما می توانید این رنگ را به راحتی با رنگ های دیگر ست کنید و هیچ مشکلی نیز در این زمینه نخواهیدداشت. پس می توانید رنگ مبلمان خود را نیز خاکستری انتخاب کنید البته درصورتی که این رنگ واقعا مطابق سلیقه شما باشد.

قهوه ای

قهوه ای یکی از رنگ های به کاررفته در طبیعت است که می تواند گزینه خوبی برای رنگ مبلمان شما نیز باشد. این رنگ به راحتی با هر سبک دکوراسیونی ست می شود به همین دلیل نیز محبوبیت خود را از گذشته تاکنون حفظ کرده است. با استفاده از رنگ قهوه ای می توانید محیطی گرم و صمیمی را برای اعضای خانواده ایجاد کنید. البته برای ست کردن با آن بهتراست از رنگ های دیگری نظیر نارنجی و یا کرم کمک بگیرید.

کرم

رنگ مبلمان

کرم جز جذاب ترین رنگ های خنثی است که روح تازه ای را به دکوراسیون شما می دهد. این رنگ مطابق با سلیقه های گوناگون است و اگر می خواهید یک دکوراسیون مینیمال داشته باشید، بهترین انتخاب برای شما خواهدبود. شما می توانید از این رنگ در دکوراسیون های مدرن و کلاسیک بدون هیچ محدودیتی کمک بگیرید.

سبز

سبز یکی از رنگ هایی است که از طبیعت الهام گرفته شده است و می تواند یک فضای روح بخش را در دکوراسیون ایجادکند. شما می توانید در دکوراسیون خود از رنگ سبز و سایه های آن کمک بگیرید و مطمئن باشید که از حضور در این فضا احساس خوبی خواهیدداشت. مبلمان با طراحی ساده و رنگ سبز جز جذاب ترین آیتم هایی است که شما می توانید در دکوراسیون خود داشته باشید.

اگر به دنبال انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان راحتی منزل خود هستید، سبز بهترین گزینه برای شما خواهدبود. درواقع این آیتم جز بهترین هایی است که می توانید در اتاق نشیمن داشته باشید.

در این بخش سعی کردیم برخی از پرطرفدارترین رنگ مبلمان که به این زودی ها از مد نمی روند را به شما معرفی کنیم. شما نیز می توانید بسته به سلیقه تان برای انتخاب آنها در دکوراسیون تصمیم بگیرید. اما اگر هنوز رنگ سایر آیتم های دکوراسیون را انتخاب نکرده اید، بهتراست مبلمان را با رنگ خنثی انتخاب کنید. بدین ترتیب بعدها برای ست کردن آن با سایر آیتم ها نیز مشکل نخواهیدداشت.

بررسی مهم ترین نکات برای انتخاب رنگ مبلمان

برای اینکه بتوانید از بین رنگ های جورواجور بهترین گزینه را برای مبلمان خود انتخاب کنید، باید نکاتی را درنظرداشته باشید. درادامه مواردی که در این زمینه به شما کمک کننده خواهدبود را بررسی می کنیم.

استفاده از رنگ های مکمل

برای انتخاب رنگ مبلمان لازم است ابتدا همه آیتم هایی که قراراست درکنار آن قراربگیرند را لیست کنید. سپس به دنبال انتخاب رنگی باشید که با تمامی این رنگ ها هماهنگی داشته باشد و یا به عبارت دیگر مکمل آن باشد.

ایجاد تضاد در محیط

برای اینکه مبلمان را به یک آیتم چشمگیر در دکوراسیون تبدیل کنید، بهتراست از قانون تضاد کمک بگیرید. برای مثال اگر رنگ دیوارهای اطراف نشیمن سفید است و آیتم دیگری ندارید، مسلما خرید مبلمان با رنگ مشکی می تواند فضای شما را به کلی دگرگون کند.

بررسی ابعاد منزل

رنگ ها تاثیر بسیارزیادی را روی محیط اطراف خود دارند به همین دلیل نیز برای انتخاب رنگ مبلمان باید متراژ فضای اطراف را درنظرداشته باشید. برای مثال اگر منزل شما آپارتمانی است و فضای محدودی دارید به هیچ عنوان نباید رنگ های تیره مثل قهوه ای و یا مشکی را برای مبلمان انتخاب کنید. استفاده از این رنگ ها می تواند دکوراسیون شما را دلگیرکند پس توصیه می شود برای بزرگترنشان دادن محیط های کوچک از رنگ های روشن نظیر کرم کمک بگیرید.

توجه به تمامی نکاتی که برای انتخاب رنگ مبلمان بیان شد، کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. کافیست مطابق آنچه بیان شد کاملا اصولی پیش بروید تا بتوانید یک دکوراسیون بی نقص بسازید. بهتراست از قبل یک لیست کامل از وسایل منزل خود را تهیه کرده و رنگ آن را نیز تعیین کنید. سپس برهمین اساس یک رنگ هماهنگ با دکوراسیون خود را انتخاب کنید.

ما در هومینه مدل های متنوعی از به روزترین مبلمان بازار را عرضه می کنیم که شما می توانید هریک از آنها را با رنگ دلخواه خود سفارش دهید. پس پیشنهاد می کنیم به مدل های موجود در سایت نیز سری بزنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *