میز تلویزیون
میز تلویزیون را با چی ست کنیم؟

از مهم ترین وسایلی که در دکوراسیون منزل شما قرارمی گیرد، می توان به میز تلویزیون اشاره کرد. معمولا میز تلویزیون بیشتر در بخش نشیمن خانه قرارمی گیرد تا تمامی افراد بتوانند به راحتی برنامه موردعلاقه خود را تماشا کنند. حال برای دیزاین این بخش از منزل نیازاست تا سایز و مدل تلویزیون تان را درنظربگیرید و سپس مهم ترین آیتم ها را برای زیبایی بیشتر این بخش انتخاب کنید. حال شاید از خود بپرسید که میز تلویزیون را با چی ست کنیم؟ در ادامه سعی می کنیم مهم ترین نکاتی که به شما کمک می کند را مرورکنیم.

میز تلویزیون را می توان با چه آیتم های دیگری ست کرد؟

مسلما در بخش نشیمن خانه آیتم های دیگری نیز غیر از میزتلویزیون شما وجوددارند که در کنار هم یک دکوراسیون عالی را می سازند. درادامه به بررسی هریک از این آیتم ها می پردازیم تا بتوانید با انتخاب درست آنها فضایی عالی را در محیط منزل تان ایجاد کنید.

میز تلویزیون

سبک مبلمان نشیمن را بررسی کنید

از مهم ترین اجزای نشیمن خانه که برای ست کردن با میز تلویزیون باید به آن توجه شود، مبلمان منزل می باشد. دقت داشته باشید مبلمان منزل در سبک های متنوع استیل، کلاسیک و راحتی عرضه می شوند که انتخاب هریک از آنها سبک خاصی از میزتلویزیون را نیز معین می کند.

برای مثال اگر شما مبلمانی کلاسیک را برای نشیمن منزل خریداری کرده اید باید به دنبال انتخاب میزتلویزیونی با همین سبک باشید. مبلمان کلاسیک معمولا جزئیات بسیارزیادی دارند و در ساخت آنها از چوب مرغوب استفاده می شود، از این رو نیز پس از خرید آنها باید به دنبال میزتلویزیونی در همین سبک باشید. البته باید بدانید از آنجایی که اتاق نشیمن معمولا برای وقت گذرانی و استراحت در طول روز استفاده می شود، بهتراست مبلمان راحتی را برای این بخش نیز انتخاب کنید. در کنار مبلمان راحتی نیز می توانید از انواع میزتلویزیون مدرن استفاده کنید که طراحی ساده و مشابه مبلمان راحتی دارند.

فرش به کاررفته در اتاق نشیمن را درنظربگیرید

فرش یکی از دیگر آیتم هایی است که در اتاق نشیمن استفاده می شود و باید با میز تلویزیون شما هماهنگی داشته باشد. درواقع بهتراست هر آیتمی که برای  این بخش از منزلتان انتخاب می کنید، طرح های ساده ای داشته باشد تا از میزان توجه شما به تلویزیون کم نکند. از این رو نیز بهتراست به دنبال انتخاب فرش هایی برای این قسمت باشید که رنگ های خنثی و طرح های ساده تری دارند که به راحتی با دیگر اجزای نشیمن ست می شوند.

به پرده اتاق نشیمن نیز توجه کنید

برای ست کردن میز تلویزیون با سایر آیتم های اتاق نشیمن لازم است شکل ظاهری و نوع پرده را نیز بررسی کنید. به هیچ عنوان لازم نیست تا برای این بخش به دنبال خرید پرده های سلطنتی و مجلل باشید. سعی کنید تمامی آیتم های نشیمن را ساده انتخاب کنید تا هنگام تماشای تلویزیون تمرکز شما را به هم نریزند. می توانید در این بخش از انواع پرده های ساده موجود در بازار استفاده کنید و برای انتخاب رنگ پرده نیز از پالت رنگی به وجود آمده در مبلمان، میزتلویزیون، فرش و … کمک بگیرید.

دیوار پشت تی وی روم را بررسی کنید

بهتراست دیواری که می خواهید میز تلویزیون خود را جلوی آن قرارداده و یا روی آن نصب کنید را نیز در هنگام چیدمان دکوراسیون درنظربگیرید.البته می توانید انتخاب کنید که دکوراسیون ساده ای را نیز در این بخش داشته باشید یعنی دیوار را همانطور ساده نگه دارید اما برای جلوه بیشتر می توانید بخش های دیگری را نیز به همان دیوار اضافه کنید. برای مثال می توانید آن را براساس تم رنگی آیتم های به کاررفته در این بخش رنگ بزنید. درواقع بهتراست به دنبال انتخاب رنگ هایی باشید که کمک کند میزتلویزیون شما جلوه بهتری را به محیط ببخشد.

به هیچ عنوان از آیتم های اغراق آمیز نظیر آینه های دکوراتیو و یا کاغذدیواری های برجسته در این بخش استفاده نکنید. دقت داشته باشید این موارد به هیچ عنوان برای دیوار تی وی روم مناسب نیستند و می توانند حتی دکوراسیون این بخش را به هم بریزند.

برای نشیمن لوستر مناسبی را انتخاب کنید

از دیگر آیتم هایی که در اتاق نشیمن مورد استفاده قرارمی گیرد، می توان به لوستر اشاره کرد. دقت داشته باشید برای اینکه بتوانید بدون خستگی به تماشای تلویزیون بپردازید، باید روی نورپردازی این بخش تمرکز داشته باشید. برای نورپردازی می توانید از انواع لوستر در سبک های متنوع کمک بگیرید. امروزه تنوع لوسترها در بازار بسیارزیاد است و اما شما باید بهترین مدل را مطابق با سبک میزتلویزیون و سایر آیتم های نشیمن درنظربگیرید. البته پیشنهاد ما این است که انواع لوسترهای مدرن و ساده را برای این بخش انتخاب کنید ازجمله چنین لوسترهایی که به تازگی نیز وارد بازارشده است، می توان به مدل های چوبی اشاره کرد.

جلومبلی مناسبی را انتخاب کنید

جلومبلی یکی دیگر از آیتم هایی است که در اتاق نشیمن استفاده می شود از این رو نیز باید با میز تلویزیون شما ست باشد. درواقع می توان گفت جلومبلی بیشترین کاربرد را پس از مبلمان در محیط نشیمن دارد از این رو نیز خرید آن اهمیت دارد. امروزه می توانید این میزها را در طرح و مدل های متنوعی در بازار ببینید که شما باید متناسب با آیتم های نشیمن بهترین گزینه را انتخاب کنید.

میز تلویزیون

البته اگر نمی خواهید به صورت جداگانه به دنبال انتخاب میزجلومبلی باشید، بهتراست در هنگام خرید مبلمان، جلومبلی ست آن را نیز خریداری کنید.

سایر آیتم های دکوراتیو را به درستی انتخاب کنید

شاید شما بخواهید برای دکوراسیون اتاق نشیمن خود از آیتم های دکوراتیو دیگری نیز استفاده کنید. البته به هیچ عنوان نباید در انتخاب آنها افراط کنید زیرا اینکار باعث شلوغ شدن محیط و برهم خوردن تمرکزتان خواهدشد. پیشنهاد ما این است که برای تغییر فضا تنها از گل های طبیعی کمک بگیرید تا بتوانید بدین ترتیب روح تازه ای را به فضا ببخشید.

در این بخش هر آنچه برای ست کردن میز تلویزیون نیاز داشتید را بررسی کرده ایم. با هماهنگ کردن همین موارد می توانید بهترین فضا را برای نشیمن ایجاد کنید.