کافی بارخانگی
چطور یک کافی بارخانگی بسازیم؟

قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در کشورماست که می تواند انرژی لازم برای شروع یک روزکاری را فراهم کند. اگر به قهوه علاقه دارید و هرروز به دنبال یک کافی شاپ هستید، می توانید خودتان یک کافی بارخانگی را در منزل خود داشته باشید. برای طراحی یک کافی بارخانگی باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید یک فضای عالی را در کنار دکوراسیون خانگی داشته باشید. در این مطلب سعی می کنیم هر آنچه در این زمینه به شما کمک می کند را بررسی کنیم.

برای طراحی کافی بار خانگی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک کافی بار خانگی جذاب را در کنار سایر آیتم های دکوراسیون خود داشته باشید، لازم است براساس اصول عمل کنید. بررسی این اصول به شما کمک می کند تا یک فضای دنج را برای خود بسازید.

انتخاب مکان مناسب

شما می توانید بخش های مختلفی از خانه خود را به عنوان کافی بارخانگی درنظربگیرید. البته بهتراست قبل از انتخاب نیازهای خود را درنظرداشته باشید تا بتوانید برهمین اساس بهترین نقطه را برای کافی بار انتخاب کنید. اگر می خواهید با کمک این کافی بار در کنار خانواده وقت بگذرانید، می توانید کافی بار خانگی را در کنار آشپزخانه و یا نشمین برگزینید. درغیراین صورت می توانید یک گوشه دنج از منزل را انتخاب کنید که رفت و آمد زیادی نداشته باشد.

البته این را هم بدانید که شما می توانید کافی بار خانگی را در یک محیط روباز طراحی کنید. برای انتخاب محیط روباز باید به فکر پوششی برای محافظت از آن در برابر شرایط آب و هوایی مختلف باشید.

نورپردازی مناسب

درست است که در طراحی دکوراسیون داخلی روی نورپردازی تاکید ویژه ای داریم تا تمامی آیتم های دکوراسیون به خوبی خود را نشان دهند. اما لازم است بدانید در طراحی کافی بارخانگی به هیچ عنوان نباید نورزیادی را برای این بخش استفاده کنید. به عبارت دیگر کافی بار نباید نورزیادی داشته باشد. البته پیشنهاد ما این است که تمامی آیتم های انتخابی شما برای کافی بار رنگ روشنی داشته باشند تا در کنار این نورپردازی کم جلوه خوبی داشته باشند. این موضوع را هم درنظربگیرید که آیتم های کافی بار باید با دکوراسیون شما هم هماهنگ باشند.

ابزار و وسایل مناسب

برای راه اندازی کافی بارخانگی شما به وسایلی نیاز دارید که از قبل باید برای خرید آنها تصمیم بگیرید. ازجمله مهم ترین این وسایل می توان به اسپرسوساز، فنجان، ماگ های متنوع و … اشاره کرد. دقت داشته باشید سعی کنید تمامی این وسایل را به گونه ای انتخاب کنید که با ساختار کلی کافی بار هماهنگی داشته باشند.

دسترسی به آب ، برق و گاز

برای اینکه بتوانید به راحتی برای خودتان در بخش کافی بارخانگی قهوه آماده کنید، لازم است بخشی را برای کافی بار انتخاب کنید که به راحتی به آب، برق و گاز دسترسی داشته باشید. آب که برای تهیه قهوه نیاز است اما برای اینکه از دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید نیز نیاز به برق دارید. پس اهمیت دارد که این موارد در دسترس شما باشد تا کافی بار شما تنها به صورت نمایشی طراحی نشود و واقعا کاربردی باشد.

کافی بارخانگی

انتخاب میز و صندلی مناسب

برای کافی بارخانگی باید به دنبال خرید میز و صندلی مناسبی باشید. دقت داشته باشید محیط کافی بار معمولا دنج انتخاب می شود به همین دلیل نیز بهتراست از خرید آیتم هایی که فضای بیشتری را اشغال می کنند، پرهیز کنید. میز و صندلی که برای این بخش انتخاب می کنید باید طراحی ساده ای داشته باشند تا با سایر آیتم های دکوراسیون تداخلی ایجادنکنند.

استفاده از آیتم های چوبی

اکسسوری های چوبی یکی از بهترین آیتم هایی هستند که شما می توانید در کافی بارخانگی از آنها استفاده کنید. وسایل چوبی حس طبیعت و طراوت را به دکوراسیون شما می دهد به همین دلیل نیز استفاده آنها در این محیط به شدت پیشنهاد می شود. شما می توانید تمامی اکسسوری های چوبی که برای دکورکردن این بخش نیاز دارید را از سایت ما خریداری کنید. پیشنهاد ما این است که به جای خرید اکسسوری های بی شمار به خرید نمونه های اندک آنها اکتفا کنید اما تنها روی کیفیت آنها تمرکز داشته باشید.

با رعایت مواردی که در بخش بالا بیان شد، شما می توانید طراحی کافی بارخانگی را به درستی انجام دهید. تنها کافیست موبه مو براساس آنچه بیان کردیم عمل کنید تا یک فضای دنج را برای دکوراسیون خود داشته باشید.

چه مکان هایی برای قرارگیری کافی بار خانگی مناسب است؟

شاید خیلی اطلاعاتی درباره انتخاب یک مکان مناسب برای کافی بار نداشته باشید به همین دلیل نیز بهترین موقعیت هایی که در منزل می توانید به این امر اختصاص دهید را درادامه معرفی می کنیم.

کافی بارخانگی

شلف

اگر می خواهید یک بخش از آشپزخانه خود را برای کافی بار خانگی انتخاب کنید، می توانید از انواع شلف دیواری کمک بگیرید. بدین ترتیب می توانید وسایل خود را به راحتی درون این شلف نظم بخشید و در موقعیت مناسب از آنها استفاده کنید. پس به صورت کلی اگرفضای کافی برای قرارگیری یکی از بخش های منزل خود برای کافی بار ندارید، شلف های دیواری بهترین انتخاب برای شما خواهندبود.

گوشه های پرت

هر دکوراسیونی بخش های پرت و اضافه ای دارد که هیچ استفاده ای از آن نمی شود. شما می توانید از همین گوشه های پرت برای دکوراسیون کافی بار کمک بگیرید. با اینکار شما می توانید به راحتی از بخش های ناکارآمد منزل خود نیز نهایت استفاده را داشته باشید.

زیرپله

زیرپله یکی از بخش های منزل است که معمولا هیچ استفاده از آن نمی شود. به همین دلیل جز بهترین مکان هایی است که شما می توانید برای کافی بارخانگی از آن کمک بگیرید. شما می توانید یک طراحی مناسب را برای زیرپله برگزینید تا فضای جذابی را در کافی بار داشته باشید.

بالکن سرپوشیده

اگر می خواهید یک محیط بیرون از منزل را برای کافی بار انتخاب کنید، بالکن سرپوشیده بهترین انتخاب برای شما خواهدبود.  پس اگر بالکن سرپوشیده دارید، می توانید کافی بار را به این بخش منتقل کنید.

شما می توانید بسته به میزان فضایی که در منزل خود دارید، هریک از بخش های بیان شده را به عنوان یک کافی بار مناسب برگزینید.