چیدمان منزل
همه نکاتی که برای چیدمان منزل به شما کمک می کند

چیدمان درست وسایل منزل به صورت مستقیم روی حس و حال ما از محیط اطراف تاثیر می گذارد. به همین دلیل نیز شما باید اصول درست چیدمان منزل را به خوبی بدانید تا بتوانید یک دکوراسیون عالی بسازید. قوانین سختی برای چیدمان دکوراسیون وجودندارد اما کافیست کمی خلاقیت داشته باشید تا بتوانید درست و اصولی پیش بروید. در ادامه چندین نکته مهم برای چیدمان منزل را با هم مرور می کنیم که می تواند در این زمینه به شما کمک کننده باشد. همراه ما باشید.

چند نکته مهم برای چیدمان منزل

برای اینکه بتوانید هریک از آیتم های دکوراسیون را به درستی در جای خود قراردهید، ابتدا باید سبک کلی دکوراسیون تان را درنظربگیرید. برای مثال اگر سبک دکوراسیون مدرن را می پسندید، باید یک دکوراسیون ساده و خلوت بسازید درحالی که این موضوع در طراحی دکوراسیون کلاسیک متفاوت است. برخی از مهم ترین نکاتی که در این زمینه به شما کمک می کند را بررسی خواهیم کرد.

از گل و گیاه طبیعی استفاده کنید

در چیدمان منزل با هر دکوراسیونی حتما از گل و گیاه طبیعی استفاده کنید. البته منظور ما این نیست که خانه خود را به یک گلخانه تبدیل کنید، همین که بتوانید به فضای اطراف روح ببخشید کافیست. استفاده از گیاهان مزایای دیگری نیز دارد برای مثال می تواند در تصفیه هوای اطراف نیز کمک کننده باشد.

برخی از افراد گل مصنوعی را جایگزین گل و گیاه طبیعی می کنند که اشتباه است. گیاهان مصنوعی زیبایی چندانی ندارند و گردوغبار به خود جذب می کنند. به همین دلیل نیز نیازاست تا هرچندوقت یکبار آنها را تمیز کنید که البته به هیچ عنوان زیبایی اولیه خود را نیز به دست نمی آورند.

فضای اطراف را بیش ازاندازه شلوغ نکنید

چیدمان منزل

از دیگر اصول چیدمان منزل این است که به هیچ عنوان نباید محیط اطراف را شلوغ کنید. شلوغ کردن بیش ازاندازه محیط سبب می شود تا احساس خوبی را از حضور در چنین محیطی نداشته باشید. پس سعی کنید بودجه خود را صرف خرید وسایل باکیفیت کنید تا اینکه بخواهید با وسایل اضافی و بیهوده تنها محیط اطراف را شلوغ کنید.

به فضای ورودی منزل توجه کنید

بسیاری از افراد در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی فضای ورودی منزل را نادیده می گیرند با وجود اینکه همین فضای ورودی دید افراد را نسبت به دکوراسیون شما عوض خواهدکرد. شما می توانید یک طراحی ساده و شیک برای این بخش درنظربگیرید که نظر افراد را در بدو ورود جلب کند. از آنجایی که جاکفشی معمولا در همین بخش از منزل قرارمی گیرد، می توانید سایر آیتم ها به صورت ست با همین جاکفشی خریداری کنید.

کابل های به هم ریخته را حذف کنید

یکی از مهم ترین مواردی که در برخی از چیدمان منزل دیده می شود، کابل های به هم ریخته اطراف تلویزیون یا کامپیوتر می باشد. برای چیدمان درست منزل باید این کابل ها را به خوبی بپوشانید تا تاثیرات منفی را روی دکوراسیون شما نداشته باشد. برای سامان دادن به این سیم ها راه حل های بسیارزیادی پیش روی شماست که یکی از ساده ترین آنها استفاده از روکش های رنگی است.

از آینه ها استفاده کنید

آینه یکی از بهترین آیتم هایی است که شما می توانید از آن در دکوراسیون های مختلف استفاده کنید. امروزه تنوع آینه های موجود در بازار بسیاربالاست و شما می توانید بسته به سلیقه و موقعیت هریک  از آنها را خریداری کنید. آینه ها به خوبی نور را منعکس می کنند به همین دلیل نیز می تواند نقش خوبی را در روشنایی محیط داشته باشند. در فضاهای کوچک نیز استفاده از آینه به بزرگترنشان دادن محیط کمک خواهدکرد. پس استفاده از آینه ها را از یادنبرید که بیشترین تاثیر را روی دکوراسیون شما خواهندداشت.

از قاب عکس های زیاد در دکوراسیون استفاده نکنید

استفاده از عکس های قدیمی در دکوراسیون می تواند حس خوبی را به شما منتقل کند. البته به هیچ عنوان نباید در استفاده از این قاب عکس زیاده روی کنید. شما می توانید تنها یکی از دیوارهای خانه را برای این امر انتخاب کرده و عکس های موردنظرتان را روی آن نصب کنید. پس سایر دیوارهای منزل را شلوغ نکنید و تنها یکی از این دیوارها را به این امر اختصاص دهید.

سبک موردنظرتان را انتخاب کنید

چیدمان منزل

بسیاری از افراد تنها یک سری وسایل مدروز را در دکوراسیون خود استفاده می کنند. درواقع از خرید هر آنچه مطابق روز بود خودداری کنید. وسایلی که در چیدمان منزل به کارمی برید، باید مطابق سبک شما باشد نه مد روز . پس لازم است ابتدا سبک خود را پیدا کنید و سپس هر آنچه که با این سبک هماهنگی دارد را در دکوراسیونتان به کاربرید.

از نقش ها بیش ازاندازه استفاده نکنید

یکی دیگر از اصول چیدمان منزل این است که از وسایل با طرح و نقش های زیاد خودداری کنید. زمانی که بیشتر وسایل منزل طرح و نقش دارند، دکوراسیون شما شلوغ خواهدشد. پس سعی کنید الگوها را به دقت انتخاب کنید تا هنگام قرارگرفتن کنار هم فضای خوبی ایجادکند.

نورپردازی درستی داشته باشید

در بسیاری از موارد برای چیدمان منزل شما هزینه زیادی را متحمل می شوید و آیتم های مناسبی را هم خریداری می کنید. اما محیط دکوراسیون شما نور کافی ندارد به همین دلیل نیز به هیچ عنوان دکوراسیون شما جلوه خوبی نخواهدداشت. پس سعی کنید یک نورپردازی مناسب برای دکوراسیون خود داشته باشید تا تمامی آیتم های دکوراسیون شما به خوبی دیده شوند.

استفاده از نورطبیعی در محیط را نادیده نگیرید. استفاده از نورطبیعی می تواند حس خوبی را به دکوراسیون شما منتقل کند. البته که در کنار این نور طبیعی باید از نورمصنوعی نیز کمک بگیرید تا بتوانید به یک نورپردازی مناسب برسید.

از فرش مناسب استفاده کنید

اندازه فرش انتخابی شما باید کاملا با محیط اطراف در تناسب باشد تا دکوراسیون مناسبی حاصل شود. انتخاب فرش های کوچکتر برای یک محیط بزرگ، فضا را بیش ازاندازه خالی نشان می دهد. پس یک فرش با ابعاد مناسب انتخاب کنید که به اندازه کافی در فضا کاربرد داشته باشد.

با رعایت مواردی که در بخش بالا برای چیدمان منزل بیان کردیم، شما می توانید یک دکوراسیون اصولی داشته باشید. کافیست تمامی آنچه بیان شد را موبه مو رعایت کنید تا به یک فضای جذاب برسید.